Proiectul Şcoala de vară –Joc şi creaţie
este un proiect organizat de Şcoala cu clasele I-VIII “Gheorghe Magheru”
Caracal în colaborare cu Asociatia “Ovidiu Rom”, în perioada 5 – 19 august 2011, în clădirea şcolii din str. Radu Calomfirescu Nr. 7 Caracal. 1. Atelierul Cuvinte Vrăjite (lectură si scriere creativă), coordonatori prof. Grigore Gheorghita si Colceag Veturia 2. Atelierul Magia Stiintelor, coordonatori prof. Grozavescu Nadia, Pruna Cornelia, Nicolaita Cristina, Burtescu Marinela 3. Atelierul Culoare şi Fantezie cu secţiunile: Pictură , Artă decorativă – coordonatoriprof. Raicu Georgeta 4. Atelierul Sport si sanatate , coordonatori prof. Grigore Eugen si Pruna Toma
Ateliere de vara 2010
In perioada 5-16 iulie, la scoala noastra, s-au desfasurat activitati cu elevii sub genericul “Ateliere de vara”.Este
pentru al treilea an cand, in timpul vacantei de vara, o echipa
formata din profesoarele Grigore Gheorghita, Grozavescu Nadia, Pruna
Cornelia, Raicu Georgeta si Colceag Veturia, aduna elevii doritori de
a-si petrece cateva zile de vacanta alaturi de colegi, intr-o altfel de
scoala, mai prietenoasa si mai vesela. Anul acesta, la ateliere au
participat in jur de 40 de elevi, in special de la clasele a II-a A si a
IV-a B, dar si alti elevi, acestia fiind impartiti in doua grupe. In
ajutorul echipei de organizatori, dar mai ales in beneficul elevilor,
s-a folosit experienta profesionala si sprijinul material din partea
Asociatiei OvidiuRom, prin doamna director Maria Gheorghiu, care a donat
carti speciale si auxiliare de sprijin. O parte, dintre dascalii
organizatori au beneficiat de o zi de instruire din partea asociatiei,
unde au participat la prezentari din partea doamnei psiholog Daniela
Stoicescu, Universitatea Bucuresti, dar si la activitati alaturi de alte
cadre didactice din tara, organizatori de ateliere. Pentru desfasurarea
activitatilor a fost amenajate spatii speciale, cu sectoare de
activitate, informare, joc, comunicare, muzeu tematic, locuri verzi,
locuri de creatie si afisaj. Acestea corespund nevoilor de dezvoltare
ale copiilor, conform teoriei inteligentelor multiple promovate de
psihologul Gardner. În locul viziunii unilaterale asupra intelectului,
Gardner propune o viziune pluralistă, care ia în considerare numeroasele
şi diferitele faţete ale activităţii cognitive, deducând că indivizii
diferă între ei prin abilităţi şi stiluri cognitive. Cartile editate de
Asociatia Ovidiu Rom, intitulate “Calatorie in orasul celor opt oglinzi”
conduc tocmai spre descoperirea si dezvoltarea celor opt forme
distincte ale inteligenţei şi ale abilităţilor pe care acestea le
presupun: Pentru a descoperi si dezvolta inteligenţa lingvistică/verbală
s-au utilizat povesti si jocuri de dezvoltare a aptitudinilor
cuvântului, a capacitatii de a construi enunţuri, de a utiliza limbajul
pentru a activa anumite informaţii şi pentru a opera cu ele, capacitatea
de a rezolva probleme şi de a dezvolta produse cu ajutorul codului
lingvistic. Inteligenţa logico-matematică este capacitatea de a calcula,
cuantifica, de a opera cu modele, categorii, relaţii, de a grupa şi
ordona date şi de a le interpreta, de a efectua operaţii logice
complexe, de a evalua propoziţii, de a efectua raţionamente, tip de
inteligenţă adesea corelat cu gândirea ştiinţifică şi matematică.
Inteligenţa muzicală/ritmică constă în a rezolva probleme şi a crea
produse cu ajutorul funcţiilor auditive, care se exersează în percepţia,
recunoaşterea, compunerea, producerea şi valorificarea fragmentelor
muzicale, melodiilor, construcţiilor melodice, ritmurilor, tonurilor,
sunetelor. Inteligenţa vizual/spaţială este o abilitate de ordin
spaţial, capacitatea de a vizualiza şi a percepe spaţiul, de a rezolva
probleme şi de a crea produse cu ajutorul reprezentărilor mentale, al
simbolurilor grafice, al graficelor, al diagramelor, al imaginilor şi
culorilor, abilitate care nu este corelată strict cu domeniul vizual, ea
putând fi prezentă şi la copiii orbi. Inteligenţa naturalistă este
capacitatea de a rezolva probleme şi de a crea produse cu ajutorul
reprezentărilor despre mediul înconjurător, a unor elemente ale acestuia
şi a schimbărilor din mediu. Inteligenţa corporal/kinestezică este
capacitatea de a rezolva probleme legate de mişcare, de a crea produse
cu ajutorul abilităţilor motrice şi al mişcării întregului corp, acest
tip de inteligenţă subliniind legătura între acţiunile mintale şi cele
fizice. Inteligenţa intrapersonală este capacitatea de a comunica
permanent cu propria lume interioară, de a rezolva probleme şi de a
dezvolta produse graţie introspecţiei, a cunoaşterii şi înţelegerii de
sine, a conştientizării propriilor sentimente, trăiri, stări interioare,
emoţii, intenţii, motivaţii, interese. Această inteligenţă ne ajută să
ne înţelegem propria personalitate, să « colaborăm » cu noi înşine.
Inteligenţa interpersonală este capacitatea de a comunica permanent cu
lumea exterioară, de a rezolva probleme şi de a crea produse graţie
empatiei, cunoaşterii şi înţelegerii altor persoane, a conştientizării
sentimentelor, trăirilor, stărilor interioare, intenţiilor,
motivaţiilor, intereselor, modurilor de interacţiune specifice
celorlalte persoane. Această inteligenţă ne ajută ca, înţelegându-i pe
ceilalţi, să colaborăm şi să cooperăm cu ei, datorită abilităţilor
sociale pe care le deţinem. Cele zece zile de atelier au prilejuit, pe
langa aceste realizari in planul dezvoltarii copiilor, un prilej de
bucurie dar si de cunoastere a elevilor in alte circumstante, de
autocunoastere si relationare cu lumea inconjuratoare, spargerea
barierelor profesor elev, formarea unor relatii mai apropiate intre
elevi-elevi si elevi-profesori. Cea mai mare parte a zilelor de atelier
s-a petrecut in scoala, dar si in Parcul Constantin Poroineanu, la
piscina « Champions » intrarea fiind oferita gratuit de patroni. La
unele activitati au fost implicati si parintii, care s-au simtit mai
aproape de scoala, profesori invitati. Ultima zi este carnavalul
personajelor, fiecare copil avand posibilitatea de a se exprima prin
orice modalitate doreste: culoare, costum, prezentare verbala,
muzicala, miscare corporala. Aceasta va constitui si o recapitulare a
zilelor minunate petrecute in atelier. Elevii vor primi diplome de
participare si vor participa la o tombola cu premii in jucarii si carti.
Speram ca elevii sa-si aduca aminte cu placere de aceste zile, sa
indrageasca mai mult scoala pe care sa o vada ca o modalitate a “a te
face MARE!”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu